torsdag 27 januari 2011

Första dagen för resan till Thailand

Det känns fortfarande lite konstigt, men det är verkligen sant: jag är i Thailand!

Igår morse reste vi hem i tid och nio timmar senare gick jag genom tullen på Schiphol. Det var bara en konstig tidpunkt och slutet på flygresan. Tanken att mina föräldrar och vänner går länge utan att se är riktigt konstigt. Ändå inser jag, jag tror halv ännu ...

Att resa gick bra. Den flygvärdinnor var mycket trevligt. Maten var god, trots att det var konstigt att äta nudlar till frukost. Resor och flygmat är inte alltid jättebäst direkt.

I Singapore, bytte jag. Vad en stor flygplats som är! Jag hade äntligen drygt två timmar väntar och kunde på nytt. Från Singapore till Bangkok var bara en kort (två timmar flygning). Men vi fick också en frukost där igen, bland annat mango glass.

Väl i Bangkok var att leta efter taxichauffören, men så småningom jag fann att också och nu är jag i OMF-huset i Bangkok. Här kan jag ha en skön dusch och sova i natt kommer jag att lägga till Lopburi, där jag kommer hem med Marielle (en holländsk flicka oavsett lektion ges till missionär barn). Jag undrar hur det kommer att bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar