torsdag 27 januari 2011

Tiden flyger på resan

Drygt två månader sedan jag tog resan hit till Lopburi, och nu är det nästan dags att säga adjö ... Om två veckor hoppas jag att flytta till norra delen av landet där jag kommer att börja arbeta i undervisningen . Det är snart!

Samtidigt har här i Lopburi saker hänt. Ormen som tidigare verkade ha funnit en fristad i min trädgård har jag inte sett. Han kanske är på semester ... Jag måste säga att jag personligen skulle finna inga problem om han skulle stanna!

Redan mer än en vecka sedan var min födelsedag. Det var kul! Jag hade banankaka och en massa människor kom för att göra en bit att smaka. Det var kul! Via post, hade jag en massa kort och presenter. Mycket trevligt, de bilder som jag fick att ... jag kan ta dem till skolan och min lärare show. Det var ett får i snön. När jag bild min lärare visade hon ropade, "Åh, han är fortfarande vid liv!" (Åh, han är fortfarande vid liv!). Jag antar att de bara inte vet att fåren kan gå i snön. Jag hörde att folk bara hitta sin hund en jacka ibland gör eftersom de tror att han är kall ... och även om det säkert är runt 30 grader ute ...

Min laptop kunde repareras, tyvärr opieuw nog med att han misslyckas. Det är fortfarande bara se om han kan återskapas. Jag hoppas det!

Min språkstudier fortsätter. Om allt går bra nästa tisdag har jag min andra examen. Ändå lika svårt att lära sig och lyckas då det går ner!
På gatan jag befinner mig nu ganska lite av en konversation kan introducera människor. De förstår i allmänhet vad jag menar, så det är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar